tisdag 14 december 2010

Frutkig avocado- och räkröra

Snörde (kastade på norrländska) ihop en röra i förrgår med ananas, mango och avocado som var på väg att bli ubermogna. Gjorde en mumsig macka med den på och skulle ta med resterna på jobbet igår. Jag VET (inte tror) att jag stoppade ner den i väskan, för jag tänkte att det vore crap a doodle om den ramlade omkull och läckte ut. Sen har jag ett minne av att jag gick mot personalmatsalen, läste på matsedeln och tänkte att, på onsdag behöver jag inte ta med lunch, för då är det "litet julbord" som serveras. Sen TROR jag att jag stoppade in den i kylen. När jag sen glad i hågen kom för att kasta i mig lunchen på min ynka 20-minuters lunch, så hittar jag den inte. Borta. Puts väck. Plockade upp min haka från golvet och gick till personalrummet för att kolla om jag stoppat maten i den kylen. Nix. Lubbade upp till arbetsrummet och checkade i väskan. Nope. Magnetröntgade kapprummet och personalrummet, kontrollerade toaletterna. Maten finns inte. ICKET! Om ingen hittar matburken så kommer vi antagligen att kunna lukta oss fram till den efter jullovet, för det var räkor i den...




en klick creme fraiche
en dutt sweet chilisås
lite mango skuren i bitar
finfina ananasbitar
några pillade räkor
salt och peppar

Till servering;
avocado och rostat bröd

-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar