torsdag 9 december 2010

Varma mackor med tonfisk- och curryröra

FÖRLÅT! Jag har snöat in lite på varma mackor, så här kommer ett recept till. Nu ska jag ge mig med detta på ett tag. Jag lovar.


tonfisk i olja
creme fraiche
curry
fransk senap
västerbottensost
franskbröd
tomat
ost

Ugn; 225 grader

Häll av olja från tonfisken. Balnda den med creme fraiche, fransk senap och curry. Rör om. Häll i lite riven västerbottensost och rör om igen. Bred på en brödskiva. På med tomat och ost. In i ugnen i ca 10 minuter. Servera med ärtskott och lite färsk frukt, gärna melon och ananas.












-Mama Skogly ♥

1 kommentar:

  1. Mmmmmm, vad gott! :9 Vi äter ofta varma mackor, det brukar va David som bjuder, det är det enda han vill laga... Jag vill ha salami och ost på mina, och det måste vara vitt bröd! Till det vill jag ha vanlig ranch-dip och sallad med melon och vindruvor... Gott! Såg smarrigt ut med dina tidigare våffeljärnsmackor, måste testa!

    SvaraRadera