torsdag 20 februari 2014

Hemmagjord kexchoklad

Har jag dött och kommit till himmelriket? Dessa MÅSTE ni göra! Det är en order!



Hemmagjord kexchoklad

3 st dubbelnougat (à 50 gram)
250 g mjölkchoklad (50 gram till innehåll + 200 g till att doppa dem i)
24 smörgåsrån

Smält nougaten och chokladen över ett vattenbad eller i mikron och bred ut det på smörgåsrånen.
Använd 4 rån till varje, alltså 3 lager fyllning i varje.
In med dem i kylen och dela dem i bitar när de svalnat helt.
Smält 200 gram mjölkchoklad och blanda i en matsked neutral olja.
Doppa bitarna och låt dem rinna av på ett galler.
(Vad lagar du till middag ikväll)







-Mama Skogly ♥

5 kommentarer:

  1. Å, fy sjutton så gott detta måste vara! Kexchoklad var en av mina absoluta favoriter. Too bad för mig att jag inte äter sånt längre... Ät en för mig också :-) !

    SvaraRadera
  2. Verkligen gott! Fick fixa mer choklad att doppa dem i 250 gr räckte inte!

    SvaraRadera