onsdag 25 februari 2015

Melon dollar mojito

Jag är tydligen helt redo för sportlov. I morse skickade min man på messenger:
"Drack du mjölk i morse"
Varpå jag tänker "Shit. Nu lämnade jag kvar mjölk i glaset bredvid datorn och nu har nån av pojkarna spillt ut det så datorn är paj." Svarar Daniel "Ja."
Daniel skickar en bild på mjölkpaketet som står i skåpet där vi har glasen...
Bring the sportlov on, alltså!

En drink to die for. Sååå himla god! Tänk er en ljummen sommarkväll framför grillen... Maj Gadd. Godis mina vänner. Godis.

Receptet är från Coctailguiden, men jag bytte ut sodavatten mot Sprite.


Melon dollar mojito

1 st

4 cl bacardi grand melón
vattemelonbitar
lime
mynta
råsocker
is
Sprite

Muddla vattenmelonbitarna, lime, mynta och råsocker i botten på ett highball glas. Fyll sedan upp med is och Bacardi grand melón. Fyll upp med Sprite.
Garnera med en kvist mynta.



-Mama Skogly ♥

2 kommentarer:

  1. Haha, ja ibland gör man konstiga saker :) Melon mojito låter fräscht!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men i det här fallet blir jag nästan rädd för mig själv...

      Radera