fredag 5 februari 2016

Carpaccio med löjrom och pepparrot

Igår vaknade jag upp med en kvarts förkylning. Och jag kan lova att det här är en sån här rackare som bara är semi. En sån som man drar på i flera veckor coh som aldrig bryter ut ordentligt för att sen gå om. Sur, det är vad jag blir. Meeen, ikväll är det Mello. Och så blir det kinesiskt framför burken.

Har fastnat i carpaccioträsket. Enkelt att göra, lyxigt och fantastiskt gott! Jag fick en burk hemmagjord rom av min extramamma Ulla. Magiskt, mina vänner. Magiskt. Det kan hända att jag ätit den här fler än en gång den här veckan.


Carpaccio med löjrom och pepparrot

ca 100 g oxfilé
3 msk löjrom
ca 0,25 dl creme fracihe
pepparrot
salt
svartpeppar
gräslök

Frys köttet. Skiva sedan tunt och lägg på tallrik. Salta med flingsalt.
Klicka ut creme fracihe och rom.
Riv pepparrot över och vrid några varv med pepparkvarnen.
På med gräslök. Servera.




-Mama Skogly ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar